S uzavřením části poboček pošty nesouhlasí 58 % Čechů. Polovina lidí navštíví poštu alespoň jednou do měsíce

14. 04. 2023

Proti redukci pobočkové sítě České pošty je 58 procent Čechů, ukázal nejnovější průzkum agentury NMS Market Research. Pro je naopak 30 procent respondentů. Téma v tuzemsku výrazně rezonuje – zprávu o rušení poboček České pošty zaznamenalo 91 procent lidí.

„Proti rušení poboček pošt jsou častěji lidé starší 65 let. S redukcí sítě nesouhlasí zhruba 70  procent z nich,“ uvedl spoluautor výzkumu Michael Bouška z agentury NMS Market Research. Naopak častěji s omezením poboček souhlasí lidé ve věku 35 až 54 let.

Významnější rozdíly naopak nejsou mezi respondenty podle velikosti obce, kde žijí. Existuje jen jedna výjimka – obyvatelé měst nad sto tisíc obyvatel s redukcí počtu poboček častěji souhlasí.

Z dat je rovněž patrné, že s rušením poboček pošty souhlasí častěji voliči vládní koalice SPOLU (55 % souhlasí, 35 nesouhlasí, zbytek neví/nechce odpovědět) a koalice Pirátů a STAN (52 % souhlasí, 35 nesouhlasí). Naopak nejméně souhlasí s rušením poboček voliči KSČM (16 % souhlasí, 88 % nesouhlasí), ANO (18 % souhlasí, 76 % nesouhlasí) a SPD (19 % souhlasí, 75 % nesouhlasí).

Polovina lidí navštěvuje poštu alespoň jednou do měsíce

Jak často vlastně Češi na poštu chodí? Nejtypičtěji navštěvují poštu alespoň jednou do měsíce. Uvedla to lehce nadpoloviční většina lidí. Třetina pak chodí na pobočky méně často než jednou za měsíc.

Četnost návštěv pošty se výrazně neliší u jednotlivých věkových skupin. Podobná je u seniorů, nebo u lidí ve středním věku. Výjimkou jsou jen mladí lidé od 18 do 26 let, kteří chodí na pobočky pošty méně. Konkrétně 48 procent z nich navštěvuje poštu méně než jednou do měsíce.

Celkově zprávu o rušení poboček České pošty zaznamenalo 91 procent lidí.

Průzkumu se zúčastnilo 1308 respondentů. Sběr dat probíhal na reprezentativním vzorku populace 18+ pomocí on-line dotazování v dubnu 2023. NMS Market Research je výzkumná agentura s více než 20letou historií. Kromě výzkumu trhu, který poskytuje stovkám klientů z celého světa, zkoumá i politická a společenská témata. Je členem mezinárodní organizace ESOMAR a národní organizace SIMAR.


Kontakt: Michael Bouška, NMS Market Research – michael.bouska@nms.cz 

Krátké zprávy

Certifikace PRO VÝZKUM

13. 02. 2024

Agentury se zavazují dodržovat výzkumné desatero ochrany osobních údajů a od roku 2024 také principy obsažené v pravidlech dotazníku…

Sdružení SIMAR spouští kampaň "Dotazník na pohodu" pro šťastné respondenty a kvalitní a šťastná data

26. 01. 2024

V rámci oborové iniciativy v projektu "PRO VÝZKUM" s radostí oznamuje sdružení SIMAR spuštění projektu zaměřeného na spokojenost…

Korespondenční volba má větší podporu u mladých a vysokoškolsky vzdělaných.

18. 01. 2024

Korespondenční volbě je nakloněna téměř polovina Čechů. Téměř pětině to je naopak jedno a nepovažují tak pravděpodobně téma za důležité.

SIMAR v roce 2024: děkujeme za 30 let spolupráce

05. 01. 2024

S novým rokem 2024 přicházíme s radostným oznámením – SIMAR letos oslaví 30 let působení v oblasti výzkumu trhu, veřejného mínění…

Petr Pavel zlepšuje náhled na funkci prezidenta.

07. 12. 2023

Bývalí prezidentští kandidáti mohou zvýšit zájem o evropské volby.

Děti ve věku 12–13 let komunikují s vrstevníky hlavně online, ze sítí tráví čas hlavně na TikToku, říká studie Děti a nová média

29. 11. 2023

Dětský svět v dnešní době do velké míry ovlivňují média a technologie, což se odráží na způsobech jejich trávení volného času, možnostech…

Češi se otevírají umělé inteligenci. Roste počet lidí, kteří si vyzkoušeli ChatGPT, třetina očekává vliv na své zaměstnání

15. 11. 2023

Pětina obyvatel České republiky již vyzkoušela systém na bázi umělé inteligence ChatGPT, užitečným ho pak shledává 7 z 10 z nich.…

Absence léků v českých lékárnách

13. 11. 2023

Český národní panel je součástí společnosti European National Panels, která sdružuje panely v 6 evropských zemích (České republice,…