S uzavřením části poboček pošty nesouhlasí 58 % Čechů. Polovina lidí navštíví poštu alespoň jednou do měsíce

14. 04. 2023

Proti redukci pobočkové sítě České pošty je 58 procent Čechů, ukázal nejnovější průzkum agentury NMS Market Research. Pro je naopak 30 procent respondentů. Téma v tuzemsku výrazně rezonuje – zprávu o rušení poboček České pošty zaznamenalo 91 procent lidí.

„Proti rušení poboček pošt jsou častěji lidé starší 65 let. S redukcí sítě nesouhlasí zhruba 70  procent z nich,“ uvedl spoluautor výzkumu Michael Bouška z agentury NMS Market Research. Naopak častěji s omezením poboček souhlasí lidé ve věku 35 až 54 let.

Významnější rozdíly naopak nejsou mezi respondenty podle velikosti obce, kde žijí. Existuje jen jedna výjimka – obyvatelé měst nad sto tisíc obyvatel s redukcí počtu poboček častěji souhlasí.

Z dat je rovněž patrné, že s rušením poboček pošty souhlasí častěji voliči vládní koalice SPOLU (55 % souhlasí, 35 nesouhlasí, zbytek neví/nechce odpovědět) a koalice Pirátů a STAN (52 % souhlasí, 35 nesouhlasí). Naopak nejméně souhlasí s rušením poboček voliči KSČM (16 % souhlasí, 88 % nesouhlasí), ANO (18 % souhlasí, 76 % nesouhlasí) a SPD (19 % souhlasí, 75 % nesouhlasí).

Polovina lidí navštěvuje poštu alespoň jednou do měsíce

Jak často vlastně Češi na poštu chodí? Nejtypičtěji navštěvují poštu alespoň jednou do měsíce. Uvedla to lehce nadpoloviční většina lidí. Třetina pak chodí na pobočky méně často než jednou za měsíc.

Četnost návštěv pošty se výrazně neliší u jednotlivých věkových skupin. Podobná je u seniorů, nebo u lidí ve středním věku. Výjimkou jsou jen mladí lidé od 18 do 26 let, kteří chodí na pobočky pošty méně. Konkrétně 48 procent z nich navštěvuje poštu méně než jednou do měsíce.

Celkově zprávu o rušení poboček České pošty zaznamenalo 91 procent lidí.

Průzkumu se zúčastnilo 1308 respondentů. Sběr dat probíhal na reprezentativním vzorku populace 18+ pomocí on-line dotazování v dubnu 2023. NMS Market Research je výzkumná agentura s více než 20letou historií. Kromě výzkumu trhu, který poskytuje stovkám klientů z celého světa, zkoumá i politická a společenská témata. Je členem mezinárodní organizace ESOMAR a národní organizace SIMAR.


Kontakt: Michael Bouška, NMS Market Research – michael.bouska@nms.cz 

Krátké zprávy

Díky respondentům měníme věci k lepšímu

18. 07. 2024

Připravili jsme 14 unikátních případových studií, které jsou součástí probíhající iniciativy PRO VÝZKUM členů Sdružení agentur pro…

Podíl osob vnímajících diskriminaci je alarmující

04. 07. 2024

Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že více než čtvrtina zaměstnanců má šéfa, který diskriminuje zaměstnance. Ačkoli diskriminaci…

Češi a umělá inteligence: roste využívání, obezřetný postoj přetrvává

24. 06. 2024

V české populaci roste využívání platforem umělé inteligence. ChatGPT vyzkoušela třetina populace, častěji se využívá při pracovních…

Vnímání elektroaut zůstává v Česku rozporuplné

11. 06. 2024

Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že názory veřejnosti na elektroauta jsou spojené s řadou obav, nicméně lidé uznávají i jejich…

Muzea navštěvuje pětina Čechů aspoň jednou za čtvrt roku, z témat nejvíce láká historie, kulturní bohatství ČR a příroda

29. 05. 2024

V současné době probíhá po celém Česku Festival muzejních nocí a veřejnosti se tak řada muzeí a galerií otvírá zdarma, často i se…

Běžný člověk neovlivní dění ve společnosti, míní třetina Čechů. Co se děje v ČR, zajímá skoro tři čtvrtiny lidí

06. 05. 2024

O tom, že má smysl, aby se běžný člověk zapojoval do veřejného dění, je alespoň do určité míry přesvědčeno 44 % českých občanů. Téměř…

Knihy čte aspoň jednou týdně třetina lidí, dvě pětiny čtenářů ale nejsou spokojeny se svým časem na čtení

28. 03. 2024

Březen je měsíc knihy, což nabízí ideální příležitost podívat se na data o českých čtenářích. Poslouží k tomu první díl výzkumné…

Přes porodní bolesti má nový systém přihlášek na střední školy mezi lidmi podporu

22. 02. 2024

Přes počáteční potíže se systémem elektronických přihlášek na střední školy tomuto způsobu přihlašování většina lidí fandí. Jak zjistil…