S uzavřením části poboček pošty nesouhlasí 58 % Čechů. Polovina lidí navštíví poštu alespoň jednou do měsíce
14. 04. 2023Proti redukci pobočkové sítě České pošty je 58 procent Čechů, ukázal nejnovější průzkum agentury NMS Market Research. Pro je naopak 30 procent respondentů. Téma v tuzemsku výrazně rezonuje – zprávu o rušení poboček České pošty zaznamenalo 91 procent lidí.
„Proti rušení poboček pošt jsou častěji lidé starší 65 let. S redukcí sítě nesouhlasí zhruba 70 procent z nich,“ uvedl spoluautor výzkumu Michael Bouška z agentury NMS Market Research. Naopak častěji s omezením poboček souhlasí lidé ve věku 35 až 54 let.
Významnější rozdíly naopak nejsou mezi respondenty podle velikosti obce, kde žijí. Existuje jen jedna výjimka – obyvatelé měst nad sto tisíc obyvatel s redukcí počtu poboček častěji souhlasí.
Z dat je rovněž patrné, že s rušením poboček pošty souhlasí častěji voliči vládní koalice SPOLU (55 % souhlasí, 35 nesouhlasí, zbytek neví/nechce odpovědět) a koalice Pirátů a STAN (52 % souhlasí, 35 nesouhlasí). Naopak nejméně souhlasí s rušením poboček voliči KSČM (16 % souhlasí, 88 % nesouhlasí), ANO (18 % souhlasí, 76 % nesouhlasí) a SPD (19 % souhlasí, 75 % nesouhlasí).
Polovina lidí navštěvuje poštu alespoň jednou do měsíce
Jak často vlastně Češi na poštu chodí? Nejtypičtěji navštěvují poštu alespoň jednou do měsíce. Uvedla to lehce nadpoloviční většina lidí. Třetina pak chodí na pobočky méně často než jednou za měsíc.
Četnost návštěv pošty se výrazně neliší u jednotlivých věkových skupin. Podobná je u seniorů, nebo u lidí ve středním věku. Výjimkou jsou jen mladí lidé od 18 do 26 let, kteří chodí na pobočky pošty méně. Konkrétně 48 procent z nich navštěvuje poštu méně než jednou do měsíce.
Celkově zprávu o rušení poboček České pošty zaznamenalo 91 procent lidí.
Průzkumu se zúčastnilo 1308 respondentů. Sběr dat probíhal na reprezentativním vzorku populace 18+ pomocí on-line dotazování v dubnu 2023. NMS Market Research je výzkumná agentura s více než 20letou historií. Kromě výzkumu trhu, který poskytuje stovkám klientů z celého světa, zkoumá i politická a společenská témata. Je členem mezinárodní organizace ESOMAR a národní organizace SIMAR.
Kontakt: Michael Bouška, NMS Market Research – michael.bouska@nms.cz