Sdružení SIMAR spouští kampaň "Dotazník na pohodu" pro šťastné respondenty a kvalitní a šťastná data

26. 01. 2024

V rámci oborové iniciativy v projektu "PRO VÝZKUM" s radostí oznamuje sdružení SIMAR spuštění projektu zaměřeného na spokojenost respondentů ve výzkumu a tím dlouhodobé udržení kvality dat.


O projektu:

Iniciativa s názvem "Dotazník na pohodu" zahrnuje soubor jednoduchých, avšak klíčových pravidel, která mají pomoci nejen k získání cenných dat, ale také k radosti respondentů. Členové agentur vycházeli při tvorbě pravidel ze svých bohatých zkušeností a shrnuli je do šesti doporučení:

  • Využijte odborníka při tvorbě dotazníku.
  • Ulehčete lidem odpovídání.
  • Hlídejte délku dotazování.
  • Otestujte dotazník před spuštěním.
  • Vyhodnocujte spokojenost s dotazníkem.
  • Ukazujte respondentům, proč odpovídali.


Kromě jednostránkové vizuální podoby "Dotazníku na pohodu" jsme připravili také tříminutové vzdělávací video, dostupné v plné délce i ve zkrácené ochutnávkové verzi.

Delší verze videa:


Kratší verze videa:


Proč je to důležité:

Odborníci ve výzkumných agenturách si uvědomují, že pro výzkumný projekt je důležité vytvořit profesionálně navržený dotazovací nástroj. Respondenti věnují výzkumnému projektu svůj čas a energii, a tak je v zájmu všech postupovat co nejefektivněji. "Dotazník na pohodu" zdůrazňuje společnou odpovědnost klientů a agentur, a proto spouštíme aktivní kampaň, na které spolupracují odborníci z oboru se svými klienty. 


Spouštěcí událost vzdělávací kampaně:

Vzdělávací kampaň začíná v předvečer mezinárodního Dne ochrany osobních údajů, který připadá na 28. ledna. Jednotlivé agentury se do kampaně zapojí 29. ledna, přičemž každý odborník přispěje něčím unikátním.


Více o "Dotazníku na pohodu" a doporučeních pro získání kvalitních dat a spokojených respondentů si můžete přečíst zde.

Více o iniciativě PRO VÝZKUM se dozvíte zde, Desatero ochrany osobních údajů pak najdete zde.


Pro více informací kontaktujte: Hana Huntová, výkonná ředitelka SIMAR

Krátké zprávy

Připomínáme Den ochrany osobních údajů a kampaň PRO VÝZKUM

28. 01. 2025

Na počátku roku si vždy připomínáme důležitost ochrany osobních údajů - zásadní povinnost pro všechny ve výzkumu trhu, sociologickém…

Klesá zájem o pravidelné zprávy, ani zpravodajské aplikace netáhnou. Poslech podcastů zůstává stabilní

20. 01. 2025

Výsledky volně prodejné studie Zpravodajství ve věku mediální fragmentace agentury ResSOLUTION Group poukazují na zásadní pokles…

Práce v 67 letech? Pouze čtvrtina pracujících si to dokáže představit

18. 12. 2024

Horní věková hranice pro odchod do penze byla stanovena na 67 let (pro narozené v roce 1989 a později). Je to pro Čechy akceptovatelné…

Jinou půjčku než hypotéku má skoro čtvrtina lidí. Mladé často zláká nabídka banky, starší pomáhají rodině

13. 11. 2024

V Česku je aktuálně skoro čtvrtina lidí, kteří splácejí nějakou peněžní půjčku (vyjma hypoték) nebo spotřebitelský úvěr. ResSOLUTION…

Generace Y je velkorysá vůči starším, generace Z přináší naději pro planetu

30. 10. 2024

Výzkumná agentura STEM/MARK zjistila, že pohled generací na sebe samotné se do velké míry kryje s tím, jak je vidí ostatní. Ve všech…

Podle Čechů mají na rozvoj poruchy příjmu potravy vliv zejména vrstevníci

17. 10. 2024

Data Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) ukazují rostoucí trend v počtu lidí, kterým byla v česku diagnostikována…

4 z 10 mladých Čechů v posledním roce absentovali v práci kvůli stresu

10. 10. 2024

U příležitosti Světového dne duševního zdraví, který připadá na 10. října 2024, realizoval Ipsos mezinárodní výzkum o vnímání duševního…

Vodík technologií budoucnosti? Češi ho chtějí, ale mají obavy a málo informací

26. 09. 2024

Vodík by mohl v budoucnu najít své široké uplatnění v mnoha různých odvětvích, ale jeho využívání je zatím v plenkách. Šetření výzkumné…