Výzkum spolupracuje s iniciativou Cesta ven

16. 02. 2021

Lidé z výzkumného oboru podporují iniciativu Cesta ven a aktivně se zapojili do přípravy komunikace, která chce podpořit co nejúspěšnější vakcinaci proti Covid-19.

Pilotní průzkum motivací a bariér k očkování, která postihla celou šíři problematiky, připravila agentura Nielsen Admosphere. Výzkum realizovaný na vzorku 800 respondentů tak popsal základní parametry a jak doplňuje Lucie Vlčková z Nielsen Admosphere, zjištěné motivátory jsou nyní připravené na případné testování efektu komunikace po spuštění kampaně. Tento výzkum byl, stejně jako práce ostatních odborníků na přípravné fázi profesionálně vedené strategie kampaně, poskytnut skupině bezúplatně.


Ze všech připravených výzkumů se dalo vyčíst, že zde existuje přibližně polovina populace připravená nechat se očkovat, ale jsou tu také ti, kteří s očkováním váhají nebo jej odmítají. Ve výzkumech se podařilo zmapovat konkrétní důvody, které vedou k váhavým nebo odmítavým postojům. V nich se skrývá klíč k poskytnutí informací, které povedou k lepší akceptaci vakcinace v populaci.

Strategický tým iniciativy Cesta ven při formulaci zadání vytvořil segmentaci populace podle postojů k očkování. Tato segmentace byla založená na poznatcích z několika velmi podnětných šetření, které výzkumné agentury realizovaly již od první jarní vlny pandemie. Mezi zajímavé projekty patří například National Pandemic Alarm Evropského Národního Panelu popisující nálady ve středoevropských zemích, agentura Kantar přišla s mezinárodně porovnatelným výzkumem s důrazem na vnímání komunikace značek. Další zajímavý průzkum nálad a motivací spojených s pandemií Covid-19 realizoval Median, svůj projekt přestavily mimo jiné například také agentury STEM, Behavio a PAQ.

Vstupní insighty a kreativní koncepty prošly testováním. Radka Behenská z agentury Kantar konstatuje, že je vždy lepší vybírat z více alternativ a především si otestovat vnímání kampaně mezi lidmi. “My se totiž často, stejně jako reklamní agentury, díváme na problematiku už jinýma očima,” vysvětluje. “Vybereme tak podobu konceptu s největším potenciálem oslovit lidi. Navíc z testování vyplyne řada tipů, jak kampaň vyladit do finální podoby, “ dodává.

Více o iniciativě Cesta ven se dočtete v této tiskové zprávě, nebo na stránkách AKA a APRA.

Krátké zprávy

Schůzka expertní skupiny GDPR

27. 02. 2023

Ve čtvrtek 23. února 2023 se sešla expertní skupina SIMAR složená z kolegyň a kolegů, kteří mají v členských agenturách na starost…

Výzkum může volat

24. 03. 2022

Vaše možnost vyjádřit se v telefonickém výzkumu je i po novelizaci zákona o elektronické komunikaci zachována.

Mezinárodní den ochrany osobních údajů

01. 02. 2022

V pátek, 28. ledna, si výzkumná komunita připomněla Mezinárodní den ochrany soukromí a osobních údajů. ESOMAR k tomu připravil webcast,…

Unikátní průzkum Nadačního fondu Krok domů v soutěži Research Got Talent

01. 02. 2022

Mladí čeští výzkumníci se v letošním roce opět zapojili do mezinárodní soutěže Research Got Talent. Jedná se o soutěž organizovanou…

Oslavili jsme Mezinárodní výzkumný den

07. 05. 2021

Ve čtvrtek 6. května jsme společným online setkáním oslavili Mezinárodní výzkumný den. Tato událost je každoročně iniciována asociací…

Jak se dělají volební výzkumy v pořadu 90´ na ČT24

14. 04. 2021

V úterý 13. dubna se pořad 90´na ČT 24 věnoval problematice volebních výzkumů.

Káva o čtvrté o výzkumech trhu a veřejného mínění

01. 04. 2021

Ve středu 31. března si moderátorka pořadu Káva o čtvrté Patricie Strouhalová povídala s výkonnou ředitelkou SIMAR Hanou Huntovou…

Výzkum spolupracuje s iniciativou Cesta ven

16. 02. 2021

Lidé z výzkumného oboru podporují iniciativu Cesta ven a aktivně se zapojili do přípravy komunikace, která chce podpořit co nejúspěšnější…