Co splňuje PRO VÝZKUM agentura

Agentury se zavazují dodržovat výzkumné desatero ochrany osobních údajů a od roku 2024 také principy obsažené v pravidlech dotazníku na pohodu. Agentury mohou v těchto oblastech získat certifikaci SIMAR.

Iniciativa PRO VÝZKUM podporuje ochotu lidí účastnit se výzkumných šetření. Chceme ujistit respondenty, že jejich osobní údaje jsou ve výzkumné agentuře v bezpečí, výzkumné projekty se realizují co nejšetrněji a výstupy výzkumných projektů slouží ku prospěchu společnosti a rozvoji ekonomiky České republiky. To je pevný základ pro další rozvoj celého našeho oboru, na kterém můžeme dále stavět.


Desatero PRO VÝZKUM

V oblasti ochrany osobních údajů ve spolupráci se zapojenými agenturami zdůrazňujeme rozdíl mezi výzkumem trhu a veřejného mínění a technikami přímého prodeje. Zavazujeme se transparentně informovat respondenty o užití a zacházení s údaji, získaná data důsledně chráníme a při první možné příležitosti anonymizujeme. Výzkumníci jsou také připraveni respondentům ukázat, jak výzkum pomáhá společnosti a ekonomice.


Dotazník na pohodu

V oblasti šetrné realizace výzkumných projektů podporujeme v principech Dotazníku na pohodu mimo jiné testování dotazníku před spuštěním, monitorování délky dotazování a spokojenosti respondentů s dotazníkem, pozornost také věnujeme různým technikám, které ulehčují respondentům odpovídání. 

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR uděluje agentuře právo používat prvky iniciativy PRO VÝZKUM. Právo na užití má členská agentura SIMAR, která splní podmínky Desatera PRO VÝZKUM a Dotazníku na pohodu.


Certifikace PRO VÝZKUM

SIMAR také realizuje certifikaci, certifikované agentury mají právo používat speciální certifikační logo. Dodržování pravidel v členských agenturách SIMAR pravidelné kontroluje a koordinuje vzdělávací aktivity v této oblasti.

Krátké zprávy

Certifikace PRO VÝZKUM

13. 02. 2024

Agentury se zavazují dodržovat výzkumné desatero ochrany osobních údajů a od roku 2024 také principy obsažené v pravidlech dotazníku…

Sdružení SIMAR spouští kampaň "Dotazník na pohodu" pro šťastné respondenty a kvalitní a šťastná data

26. 01. 2024

V rámci oborové iniciativy v projektu "PRO VÝZKUM" s radostí oznamuje sdružení SIMAR spuštění projektu zaměřeného na spokojenost…

Korespondenční volba má větší podporu u mladých a vysokoškolsky vzdělaných.

18. 01. 2024

Korespondenční volbě je nakloněna téměř polovina Čechů. Téměř pětině to je naopak jedno a nepovažují tak pravděpodobně téma za důležité.

SIMAR v roce 2024: děkujeme za 30 let spolupráce

05. 01. 2024

S novým rokem 2024 přicházíme s radostným oznámením – SIMAR letos oslaví 30 let působení v oblasti výzkumu trhu, veřejného mínění…

Petr Pavel zlepšuje náhled na funkci prezidenta.

07. 12. 2023

Bývalí prezidentští kandidáti mohou zvýšit zájem o evropské volby.

Děti ve věku 12–13 let komunikují s vrstevníky hlavně online, ze sítí tráví čas hlavně na TikToku, říká studie Děti a nová média

29. 11. 2023

Dětský svět v dnešní době do velké míry ovlivňují média a technologie, což se odráží na způsobech jejich trávení volného času, možnostech…

Češi se otevírají umělé inteligenci. Roste počet lidí, kteří si vyzkoušeli ChatGPT, třetina očekává vliv na své zaměstnání

15. 11. 2023

Pětina obyvatel České republiky již vyzkoušela systém na bázi umělé inteligence ChatGPT, užitečným ho pak shledává 7 z 10 z nich.…

Absence léků v českých lékárnách

13. 11. 2023

Český národní panel je součástí společnosti European National Panels, která sdružuje panely v 6 evropských zemích (České republice,…