Společnost

Co se dá zjistit výzkumem?

Společnost

Výzkum trhu a veřejného mínění často zachytí názory a postoje důležité pro celou společnost. Výzkum je užitečný a přínosný. Dozvíme se z něj věci, které pomohou společenské diskusi, uvědomíme si něco důležitého nebo podstatného, dodáme inovátorům potřebnou inspiraci nebo třeba upozorníme na nebezpečný trend.

1. Chudoba a exekuce

Výzkum zaměřený na demokratické hodnoty, občanskou participaci, zázemí dotázaných ve spojení s finančními problémy, životní styl, finanční gramotnost a související chování zpracovala v roce 2018 agentura Median. Přečtěte si celý článek zde

2. Osudové osmičky 

Osudové osmičky v historickém vědomí české a slovenské veřejnosti: události, období, osobnosti, to bylo téma, které Centrum pro výzkum veřejného mínění zpracovalo v roce 2018 v rozsáhlém výzkumu občanů Česka a Slovenska. Kladně hodnocenými událostmi v ČR jsou sametová revoluce, období první ČSR, vznik a činnost Charty 77, ale také vznik samostatné České republiky v roce 1993. Celá tisková zpráva je k dispozici zde.

3. Výzkum společenské zodpovědnosti firem

Firmy, kterým záleží na reputaci, si mohou své postavení otestovat v pravidelném výzkumu agentury Ipsos. Výzkum slouží nejen zúčastněným firmám k nastavení strategie v oblasti společenské zodpovědnosti, ale i dalším subjektům, jako jsou neziskové organizace, veřejné instituce a další subjekty, které se zabývají společenskou odpovědností. Šetření v roce 2019 ukázalo, že veřejnost upřednostňuje firmy, které realizují projekty v oblasti ochrany životního prosředí a také dbají na férové chování k zaměstnancům. Více informací o projektu je zde

4. Eurobarometr

Postoje a názory v Evropské Unii, tzv. Eurobarometr, měří v 28 evropských zemích společnost Kantar. Výzkum je realizován osobním dotazováním. Tyto průzkumy se zabývají širokou škálou otázek. Zaměřují se na vnímání EU občany, na to, co občané od činnosti EU očekávají, a na hlavní výzvy, kterým Unie čelí. Průzkumy rovněž dopodrobna zjišťují postoje občanů k EU a Evropskému parlamentu, přičemž také bedlivě zkoumají postoj občanů k evropským volbám. Vzhledem k mnoholeté existenci těchto průzkumů poskytuje analýza výsledků podrobný vhled do tendencí a vývoje veřejného mínění o evropských otázkách jak na vnitrostátní úrovni, tak na úrovni sociodemografické. Výstupy z Eurobarometru jsou k dispozici zde

Krátké zprávy

Unikátní průzkum Nadačního fondu Krok domů v soutěži Research Got Talent

24. 09. 2021

Mladí čeští výzkumníci se v letošním roce opět zapojili do mezinárodní soutěže Research Got Talent. Jedná se o soutěž organizovanou…

Oslavili jsme Mezinárodní výzkumný den

07. 05. 2021

Ve čtvrtek 6. května jsme společným online setkáním oslavili Mezinárodní výzkumný den. Tato událost je každoročně iniciována asociací…

Jak se dělají volební výzkumy v pořadu 90´ na ČT24

14. 04. 2021

V úterý 13. dubna se pořad 90´na ČT 24 věnoval problematice volebních výzkumů.

Káva o čtvrté o výzkumech trhu a veřejného mínění

01. 04. 2021

Ve středu 31. března si moderátorka pořadu Káva o čtvrté Patricie Strouhalová povídala s výkonnou ředitelkou SIMAR Hanou Huntovou…

Výzkum spolupracuje s iniciativou Cesta ven

16. 02. 2021

Lidé z výzkumného oboru podporují iniciativu Cesta ven a aktivně se zapojili do přípravy komunikace, která chce podpořit co nejúspěšnější…

Kvalitativní výzkum běží online

02. 11. 2020

S ohledem na probíhající druhou vlnou pandemie koronaviru se výzkumné projekty realizují především v online prostředí. Pokročilé…

Osobní dotazování bezpečně pokračuje i na podzim

10. 09. 2020

Agentury sdružené v SIMAR si stanovily pravidla bezpečného a šetrného dotazování (CAPI).

Osobní dotazování je zpět!

29. 05. 2020

Výzkumné agentury se po koronavirové pandemii vrací k osobnímu dotazování.