Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR dnes zahájilo iniciativu PRO VÝZKUM

01. 09. 2019

Jedná se o veřejně prospěšnou aktivitu výzkumníků působících v prověřených agenturách pro výzkum trhu a veřejného mínění, která si klade za cíl vysvětlovat široké veřejnosti základní principy výzkumu, jeho přínosy pro celou společnost a etické zásady výzkumných aktivit. Iniciativy se aktivně účastní agentury, které akceptují a naplňují oborové Desatero pro ochranu osobních údajů.

Výzkumníci ve všech zapojených agenturách dnešním dnem zahajují kontaktní kampaň, jejímž cílem je podpořit ochotu respondentů odpovídat ve výzkumech prověřených agentur a posílit společenskou důvěru v profesionální výzkumnou činnost.

PRO VÝZKUM je prospěšný a bezpečný

Radek Jalůvka, předseda SIMAR a CEO Ipsos Central Europe komentuje uvedení iniciativy PRO VÝZKUM: „Výzkum trhu a veřejného mínění se neobejde bez ochoty lidí odpovídat, podělit se o své názory. Proto se rozhodl SIMAR, podobně  jako v jiných zemích Evropy, pro kampaň, která  má ukázat lidem, jak moc jsou jejich názory důležité pro společnost a českou ekonomiku.“

Hana Huntová, výkonná ředitelka SIMAR k tomu dodává: „Pro výzkumný obor je klíčové, abychom se jasně odlišili od technik přímého prodeje. Při realizaci výzkumného projektu lidem nic neprodáváme, informace jsou využity pouze pro výzkumné účely.“

Sdružení SIMAR ve spolupráci s odborníky z agentur vypracovali v rámci iniciativy PRO VÝZKUM takzvané oborové Desatero, které shrnuje základní principy a zásady výzkumné práce. Mezi ty nejdůležitější patří zejména ochrana a anonymizace údajů respondentů a hlavně záruka výzkumníků, že při opravdovém výzkumu se respondentům zapojeným do výzkumu nic neprodává. Pravidla, ke kterým se všechny zapojené agentury otevřeně hlásí, přispívají ke kvalitě a důvěryhodnosti výzkumných projektů.

Jak bude kampaň probíhat

Aktivity PRO VÝZKUM koordinuje Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR, které již od roku 1994 podporuje, propaguje a obohacuje výzkum trhu, výzkum veřejného mínění, sociologický výzkum a oblast datové analytiky. Agentury, které se zapojily do iniciativy PRO VÝZKUM, jsou členy nebo partnery SIMAR. Členské agentury SIMAR se zavázaly dodržovat ICC/ESOMAR Kodex. SIMAR je zároveň národním připomínkovým místem ESOMAR pro řešení etických konfliktů. 

Povědomí o iniciativě PRO VÝZKUM budou šířit tazatelé zapojených agentur, kteří budou respondentům rozdávat letáčky s informacemi o aktivitě a obecné prospěšnosti výzkumných šetření. O iniciativě se dozvědí všichni účastníci výzkumných online šetření a setkají se s ní například i účastníci skupinových diskusí. Veškeré informace budou také k dispozici na internetových stránkách zapojených agentur a jejich sociálních médiích.

Iniciativa PRO VÝZKUM dále spouští vlastní internetové stránky provyzkum.cz, které na příkladech ukazují přínos výzkumných šetření, vysvětlují respondentům, jak byli do výzkumu vybráni a jak obvykle probíhá výzkumné šetření. Stránky obsahují tipy, jak odlišit skutečný výzkum od podvodných aktivit, které se mimo jiné za výzkum mohou vydávat.

Každá zapojená agentura poskytuje respondentům možnost kontaktovat odborníka ve výzkumné agentuře

Pro obecné dotazy respondentů k výzkumným šetřením byla zřízena také kontaktní e-mailová adresa provyzkum@simar.cz, kterou spravuje SIMAR.


Tiskovou zprávu naleznete zde.

Krátké zprávy

Výzkum může volat

24. 03. 2022

Vaše možnost vyjádřit se v telefonickém výzkumu je i po novelizaci zákona o elektronické komunikaci zachována.

Mezinárodní den ochrany osobních údajů

01. 02. 2022

V pátek, 28. ledna, si výzkumná komunita připomněla Mezinárodní den ochrany soukromí a osobních údajů. ESOMAR k tomu připravil webcast,…

Unikátní průzkum Nadačního fondu Krok domů v soutěži Research Got Talent

01. 02. 2022

Mladí čeští výzkumníci se v letošním roce opět zapojili do mezinárodní soutěže Research Got Talent. Jedná se o soutěž organizovanou…

Oslavili jsme Mezinárodní výzkumný den

07. 05. 2021

Ve čtvrtek 6. května jsme společným online setkáním oslavili Mezinárodní výzkumný den. Tato událost je každoročně iniciována asociací…

Jak se dělají volební výzkumy v pořadu 90´ na ČT24

14. 04. 2021

V úterý 13. dubna se pořad 90´na ČT 24 věnoval problematice volebních výzkumů.

Káva o čtvrté o výzkumech trhu a veřejného mínění

01. 04. 2021

Ve středu 31. března si moderátorka pořadu Káva o čtvrté Patricie Strouhalová povídala s výkonnou ředitelkou SIMAR Hanou Huntovou…

Výzkum spolupracuje s iniciativou Cesta ven

16. 02. 2021

Lidé z výzkumného oboru podporují iniciativu Cesta ven a aktivně se zapojili do přípravy komunikace, která chce podpořit co nejúspěšnější…

Kvalitativní výzkum běží online

02. 11. 2020

S ohledem na probíhající druhou vlnou pandemie koronaviru se výzkumné projekty realizují především v online prostředí. Pokročilé…