Desatero pro výzkum

Pravidla ochrany osobních údajů pro výzkum trhu, veřejného mínění a datovou analytiku

1. Zaručujeme vám, že výzkum není prodej

Výzkumníci jasně odlišují výzkum od aktivity spojené s obchodní činností (propagace či prodej) a transparentně tuto skutečnost vysvětlují účastníkům výzkumu.

2. Chráníme údaje

Při sběru a práci s daty neděláme nic, co by mohlo ohrozit bezpečí a pohodu respondentů. Zajišťujeme důkladnou ochranu osobních údajů užitých ve výzkumu před neoprávněným přístupem. Pro zranitelné a neplnoleté osoby používáme speciální pravidla pro šetrný sběr dat.

3. Minimalizujeme množství údajů při sběru a zpracování

Výzkumníci musí omezit sběr a/nebo zpracování osobních údajů pouze na položky, které jsou relevantní pro výzkum. Osobní údaje budou uchovávány pouze po dobu nezbytně nutnou a pro účel, pro který byly shromážděny nebo používány.

4. Jsme transparentní

Poskytujeme lidem informace o typech uchovávaných osobních údajů. Otevřeně řekneme, proč jsou data používána a s kým jsou sdílena.

5. Máme souhlas nebo jiný zákonný důvod pro zpracování

Veškeré osobní údaje shromažďujeme se souhlasem respondentů. Mezi další zákonné důvody patří kontrola kvality sběru dat a vznik smluvního vztahu. Pasivní sběr dat je také založen na souhlasu. Nepoužíváme osobní údaje pro jiný účel, než pro který byl udělen souhlas.

6. Sdílíme údaje jen s výslovným souhlasem

Nezveřejňujeme údaje jednotlivce a nesdílíme je se zadavatelem výzkumu, pokud k tomu nemáme výslovný souhlas respondenta.

7. Respektujeme práva respondentů

Výzkumní pracovníci musí subjektům údajů kdykoliv umožnit odstoupení z výzkumu, přístup k údajům a opravu osobních údajů o nich.

8. Dodržujeme pravidla řádné profesní péče

Řídíme se ICC/ESOMAR Kodexem na ochranu osobních údajů a Oborovým Kodexem ochrany osobních údajů SIMAR. SIMAR je lokálním připomínkovým místem ESOMAR. Dodržování pravidel je v členských agenturách SIMAR pravidelně kontrolováno.

9. Ručíme za subdodavatele

Naši subdodavatelé dat se budou řídit stejnými pravidly, která očekáváme od signatářů Desatera. Pokud nemáme jistotu, zda při sběru dat (včetně sekundárních) byly uplatněny principy Desatera, nebudeme údaje používat.

10. Uplatňujeme dodržování principů v praxi

Osvědčené a etické postupy jsou ve výzkumu nedílnou součástí procesu sběru, zpracování a uchovávání dat. Zajistíme, aby všichni zaměstnanci, kteří mají přístup k osobním údajům, byli řádně vyškoleni v jejich používání.

Pravidla ochrany osobních údajů pro výzkumu trhu, veřejného mínění a datovou analytiku jsou plně v souladu s požadavky ICC/ESOMAR Kodexu a Nařízení GDPR.

Kampaň PRO VÝZKUM je aktivitou Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR.

Logo SIMAR

Krátké zprávy

Agentury SIMAR jsou PRO VÝZKUM

19. 09. 2019

K iniciativě PRO VÝZKUM, kterou odstartovalo sdružení SIMAR 1. září, se připojily všechny členské agentury.

PRO VÝZKUM v České televizi

11. 09. 2019

Podívejte se na rozhovor o iniciativě PRO VÝZKUM s výkonnou ředitelkou SIMAR Hanou Huntovou, který byl vysílán 9. září v pořadu České…

Iniciativa PRO VÝZKUM startuje

01. 09. 2019

Jedná se o veřejně prospěšnou aktivitu výzkumníků působících v prověřených agenturách pro výzkum trhu a veřejného mínění, která si…

SIMAR je PRO VÝZKUM

27. 08. 2019

SIMAR startuje iniciativu PRO VÝZKUM

Jak se zkoumá: osobní dotazování

26. 08. 2019

Přečtěte si podrobnosti o tom, jak se realizuje osobní dotazování a jakým způsobem při takovém dotazování nakládáme s osobními údaji…

Prohlášení k e-mailům Institutu turistiky a zdraví vybízejícím k účasti ve výzkumu

23. 08. 2019

Varování: Existují firmy, které se pod záminkou toho, že realizují výzkum, snaží z lidí vylákat osobní údaje. Svou aktivitu dále…

Poznáváme díky výzkumu: Výzkum zaměřený na chudobu a exekuce

21. 08. 2019

Výzkum zaměřený na demokratické hodnoty, občanskou participaci, zázemí dotázaných ve spojení s finančními problémy, životní styl,…

Jak a proč se ve výzkumu trhu používá náhodné generování čísel?

17. 08. 2019

Asi jste se již setkali s telefonátem, kdy na druhém konci hovoří milý hlas o průzkumu trhu. Napadlo Vás někdy, odkud výzkumné agentury…