Co se dá zjistit výzkumem?

Už jste jistě někdy zažili „aha efekt“, tedy moment, kdy náhle pochopíte dříve nesrozumitelný problém? V hlavě se rozsvítí, pochopíme příčinu a důsledek, nebo se alespoň dozvíme více o lidském chování a preferencích. Výzkum nikomu nediktuje, jak se lidé mají chovat a přemýšlet, pouze za použití vědeckých metod popíše současnou situaci. Díky výzkumným zjištěním se mnohdy rozproudí horká debata, která vede k lepšímu nastavení pravidel ve společnosti.

Výzkum pomáhá inovacím, ekonomice a podnikání

Výzkum má nezastupitelnou roli v rozvoji zákaznicky orientovaného podnikání. Výzkumem mohou inovátoři otestovat nejvhodnější variantu výrobku či služby, nebo se nechat inspirovat k vymýšlení nového produktu, který lidem na trhu chybí. Výzkumem si úspěšné firmy prověřují, zda neztrácejí tempo s konkurencí, měří si zákaznickou spokojenost a na základě těchto informací pak uzpůsobují svou nabídku. Firma, která díky výzkumným nástrojům umí naslouchat svým zákazníkům, má dobré ekonomické výsledky a přispívá tak ke zdraví a růstu české ekonomiky.

Příkladů je mnoho

V této sekci se můžete podívat na příklady výzkumů, které svými informacemi napomáhají společenské diskusi a růstu české ekonomiky. Vybrali jsme příklady spojené s popisem mediálního chování, příběhy úspěšných inovací, popisy chování a vybrali několik příkladů z výzkumů, které pomáhají nastolit a upřesnit společenskou debatu.

Krátké zprávy

Agentury SIMAR jsou PRO VÝZKUM

19. 09. 2019

K iniciativě PRO VÝZKUM, kterou odstartovalo sdružení SIMAR 1. září, se připojily všechny členské agentury.

PRO VÝZKUM v České televizi

11. 09. 2019

Podívejte se na rozhovor o iniciativě PRO VÝZKUM s výkonnou ředitelkou SIMAR Hanou Huntovou, který byl vysílán 9. září v pořadu České…

Iniciativa PRO VÝZKUM startuje

01. 09. 2019

Jedná se o veřejně prospěšnou aktivitu výzkumníků působících v prověřených agenturách pro výzkum trhu a veřejného mínění, která si…

SIMAR je PRO VÝZKUM

27. 08. 2019

SIMAR startuje iniciativu PRO VÝZKUM

Jak se zkoumá: osobní dotazování

26. 08. 2019

Přečtěte si podrobnosti o tom, jak se realizuje osobní dotazování a jakým způsobem při takovém dotazování nakládáme s osobními údaji…

Prohlášení k e-mailům Institutu turistiky a zdraví vybízejícím k účasti ve výzkumu

23. 08. 2019

Varování: Existují firmy, které se pod záminkou toho, že realizují výzkum, snaží z lidí vylákat osobní údaje. Svou aktivitu dále…

Poznáváme díky výzkumu: Výzkum zaměřený na chudobu a exekuce

21. 08. 2019

Výzkum zaměřený na demokratické hodnoty, občanskou participaci, zázemí dotázaných ve spojení s finančními problémy, životní styl,…

Jak a proč se ve výzkumu trhu používá náhodné generování čísel?

17. 08. 2019

Asi jste se již setkali s telefonátem, kdy na druhém konci hovoří milý hlas o průzkumu trhu. Napadlo Vás někdy, odkud výzkumné agentury…