Co se dá zjistit výzkumem?
Už jste jistě někdy zažili „aha efekt“, tedy moment, kdy náhle pochopíte dříve nesrozumitelný problém? V hlavě se rozsvítí, pochopíme příčinu a důsledek, nebo se alespoň dozvíme více o lidském chování a preferencích. Výzkum nikomu nediktuje, jak se lidé mají chovat a přemýšlet, pouze za použití vědeckých metod popíše současnou situaci. Díky výzkumným zjištěním se mnohdy rozproudí horká debata, která vede k lepšímu nastavení pravidel ve společnosti.
Výzkum pomáhá inovacím, ekonomice a podnikání
Výzkum má nezastupitelnou roli v rozvoji zákaznicky orientovaného podnikání. Výzkumem mohou inovátoři otestovat nejvhodnější variantu výrobku či služby, nebo se nechat inspirovat k vymýšlení nového produktu, který lidem na trhu chybí. Výzkumem si úspěšné firmy prověřují, zda neztrácejí tempo s konkurencí, měří si zákaznickou spokojenost a na základě těchto informací pak uzpůsobují svou nabídku. Firma, která díky výzkumným nástrojům umí naslouchat svým zákazníkům, má dobré ekonomické výsledky a přispívá tak ke zdraví a růstu české ekonomiky.
Příkladů je mnoho
V této sekci se můžete podívat na příklady výzkumů, které svými informacemi napomáhají společenské diskusi a růstu české ekonomiky. Vybrali jsme příklady spojené s popisem mediálního chování, příběhy úspěšných inovací, popisy chování a vybrali několik příkladů z výzkumů, které pomáhají nastolit a upřesnit společenskou debatu.