O iniciativě Pro výzkum

PRO VÝZKUM je veřejně prospěšná aktivita výzkumníků působících v prověřených agenturách pro výzkum trhu a veřejného mínění. Iniciativy se účastní agentury, které se aktivně podílejí na tvorbě a dodržování etických a zákonných pravidel a akceptují oborové Desatero pro ochranu osobních údajů. 

Aktivity PRO VÝZKUM koordinuje Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR, které již od roku 1994 podporuje, propaguje a obohacuje výzkum trhu, výzkum veřejného mínění, sociologický výzkum a oblast datové analytiky. Agentury, které se zapojily do iniciativy PRO VÝZKUM, jsou členy nebo partnery SIMAR. Členské agentury SIMAR se zavázaly dodržovat ICC/ESOMAR Kodex a SIMAR je národním připomínkovým místem ESOMAR pro řešení etických konfliktů. 

Výzkum je prospěšný

Cílem výzkumu je objektivně zachytit postoje a názory obyvatelstva. Výzkumníci chtějí dobře porozumět tomu, jak jsou různé věci lidmi vnímány.  Proto pro svou práci využívají vědecky podložené metody a závazné standardy. Profesionálové ve výzkumu zdůrazňují rozdíl mezi výzkumem trhu a veřejného mínění a technikami přímého prodeje, transparentně informují o užití a zacházení s údaji respondentů a získaná data důsledně chrání. Výzkumníci také vždy, když je to možné, ukážou, jak výzkum pomáhá světu. 

Když se chcete dozvědět víc

Na těchto stránkách najdete podrobnosti o iniciativě PRO VÝZKUM. V otázkách a odpovědích nebo popisu jednotlivých výzkumných metod vysvětlujeme, jak jste byli do výzkumu vybráni, co se děje s vašimi odpověďmi a jak se ve výzkumu staráme o ochranu osobních údajů. Poskytneme vám tak návod, jak si ověřit, že vás kontaktovala důvěryhodná agentura, a můžete si také přečíst, jak výzkum trhu a veřejného mínění pomáhá společnosti a ekonomice

Kontakt

V případě, že jste odpověď na svou otázku nenašli na těchto stránkách nebo si chcete něco ujasnit o konkrétním projektu, můžete kontaktovat přímo zodpovědného odborníka ve výzkumné agentuře

Ostatní podněty můžete také zaslat na provyzkum@simar.cz.

Krátké zprávy

Certifikace PRO VÝZKUM

13. 02. 2024

Agentury se zavazují dodržovat výzkumné desatero ochrany osobních údajů a od roku 2024 také principy obsažené v pravidlech dotazníku…

Sdružení SIMAR spouští kampaň "Dotazník na pohodu" pro šťastné respondenty a kvalitní a šťastná data

26. 01. 2024

V rámci oborové iniciativy v projektu "PRO VÝZKUM" s radostí oznamuje sdružení SIMAR spuštění projektu zaměřeného na spokojenost…

Korespondenční volba má větší podporu u mladých a vysokoškolsky vzdělaných.

18. 01. 2024

Korespondenční volbě je nakloněna téměř polovina Čechů. Téměř pětině to je naopak jedno a nepovažují tak pravděpodobně téma za důležité.

SIMAR v roce 2024: děkujeme za 30 let spolupráce

05. 01. 2024

S novým rokem 2024 přicházíme s radostným oznámením – SIMAR letos oslaví 30 let působení v oblasti výzkumu trhu, veřejného mínění…

Petr Pavel zlepšuje náhled na funkci prezidenta.

07. 12. 2023

Bývalí prezidentští kandidáti mohou zvýšit zájem o evropské volby.

Děti ve věku 12–13 let komunikují s vrstevníky hlavně online, ze sítí tráví čas hlavně na TikToku, říká studie Děti a nová média

29. 11. 2023

Dětský svět v dnešní době do velké míry ovlivňují média a technologie, což se odráží na způsobech jejich trávení volného času, možnostech…

Češi se otevírají umělé inteligenci. Roste počet lidí, kteří si vyzkoušeli ChatGPT, třetina očekává vliv na své zaměstnání

15. 11. 2023

Pětina obyvatel České republiky již vyzkoušela systém na bázi umělé inteligence ChatGPT, užitečným ho pak shledává 7 z 10 z nich.…

Absence léků v českých lékárnách

13. 11. 2023

Český národní panel je součástí společnosti European National Panels, která sdružuje panely v 6 evropských zemích (České republice,…