Osobní dotazování je zpět!

29. 05. 2020

Výzkumné agentury se po koronavirové pandemii vrací k osobnímu dotazování.

Vzhledem k vládním opatřením proti koronaviru ČR jsme v nedávné době byli nuceni osobní dotazování na čas přerušit, ale díky příznivé epidemiologické situaci se od 17. května 2020, samozřejmě chytře a opatrně, opět zkoumá.


Tazatelé jsou připraveni a respondenti se zapojí

Video: Jana Proboštová popisuje, jak STEM/MARK realizoval počátkem května šetření mezi tazateli a respondenty. Tazatelé se do terénu těší a respondenti, pokud budeme postupovat opatrně, se rádi do výzkumu zapojí. 

Pro mnohé tazatele je tato práce důležitá pro obživu, ale těší se do terénu na setkání s lidmi, na práci samotnou. Je to vidět i ze zpráv, které si vyměňovali pracovníci Nielsen Admosphere se svou tazatelskou sítí. Na dotaz, zda by byli ochotni začít pracovat v terénu během května, se jim dostalo například těchto odpovědí:

“Dobrý den vám všem, děkuji za krásnou zprávu, už mi dotazování chybí :-) Předem moc děkuji a těším se na spuštění projektů:-) Mějte krásné dny.”

“Krásný den, děkuji za zprávu. Můžete mi dát klidně až 7 VB na výzkumu XY. Důkladně jsem si odpočinul. Velice děkuji.”

“Dobrý den,můžete vše poslat začnu konečně ráda pracovat krásný den.”


O práci tazatele
 

Tazatelská práce v terénu není vždy lehká, ale je pestrá a zajímavá. Více o tazatelské práci se můžete dočíst v nedávno publikovaných rozhovorech se zkušenými tazatelkami agentury STEM/MARK, Venuší Růdlovou a Helenou Dvořákovou.

Zdroj: STEM/MARK

Proč realizovat výzkum metodou osobního dotazování?

Tato klasická a časem prověřená metoda je stále považovaná za jakýsi prapůvod všech výzkumných šetření. CAPI je populární hlavně v akademickém výzkumu a ve výzkumech, které využívají unikátní vlastnosti této metody. Nabízí optimální způsoby zjišťování informací od respondenta, které se nedají plně replikovat při samovyplňování v online prostředí či telefonickým dotazováním. Osobní dotazování je nenahraditelné v projektech, kdy je třeba provést respondenta delším dotazníkem, dotazník potřebuje vysvětlení, je třeba předepsaným způsobem ukázat nějaké předměty či něco testovat v interakci s respondentem. 

Spolehlivost výstupů realizovaných metodou osobního dotazování zajišťuje též skutečnost, že má velmi propracované postupy pro výběr respondentů, ať už se jedná o náhodný či kvótní výběr. Může též dobře zachytit populaci s žádným či malým přístupem k internetu a zachovat tak reprezentativitu výběrového souboru. Je to také jedna z metod, která díky novým technologiím umožňuje kontrolu kvality dotazování v terénu. 

Více o CAPI se dočtete také na stránkách PRO VÝZKUM, standard kvality dotazování SIMAR najdete zde.

Krátké zprávy

Osobní dotazování je zpět!

29. 05. 2020

Výzkumné agentury se po koronavirové pandemii vrací k osobnímu dotazování.

Doporučení SIMAR k realizaci výzkumných šetření platná od 17. května 2020

17. 05. 2020

V souvislosti s rozvolňováním vládních opatření proti koronaviru se realizace výzkumných šetření, samozřejmě s potřebnou opatrnosti,…

Příjemný je každý, kdo mne nevyhodí

13. 05. 2020

Příjemný je každý, kdo mne nevyhodí. Řekla mi v rozhovoru tazatelka STEM/MARK paní Venuše Růdlová. Povídaly jsme si po telefonu.…

Tam „venku“ je každý tazatel sám za sebe

10. 05. 2020

S paní Helenou Dvořákovou, zkušenou tazatelkou pro osobní dotazování ve společnosti STEM/MARK, jsem si domluvila telefonický rozhovor.…

Vyjádření Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR k situaci s epidemií nové formy koronaviru

13. 03. 2020

Výzkumné projekty se nezastaví, zkoumat budeme dál, jen mnozí z nás teď pracují trochu jiným způsobem, ale naplno. Stojíme si za…

Agentury SIMAR jsou PRO VÝZKUM

19. 09. 2019

K iniciativě PRO VÝZKUM, kterou odstartovalo sdružení SIMAR 1. září, se připojily všechny členské agentury.

PRO VÝZKUM v České televizi

11. 09. 2019

Podívejte se na rozhovor o iniciativě PRO VÝZKUM s výkonnou ředitelkou SIMAR Hanou Huntovou, který byl vysílán 9. září v pořadu České…

Iniciativa PRO VÝZKUM startuje

01. 09. 2019

Jedná se o veřejně prospěšnou aktivitu výzkumníků působících v prověřených agenturách pro výzkum trhu a veřejného mínění, která si…